Układanka chmurka

Układanka chmurka

Analiza i synteza wzrokowa Ćwiczę z KreatywneWrota.pl Ćwiczenia funkcji poznawczych 9

Dziś mam dla Was nietypową układankę. Postanowiłam podnieść córce trochę poziom trudności układanek wspomagających percepcję wzrokową oraz analizę i syntezę wzrokową. I tak powstała układanka chmurka, która prezentuje się tak:

ukladankachmura

 

I może parę słów o tym jak układa ją moja córka, być może będziecie układać w ten sam sposób – albo znajdziecie własny?

Po wycięciu kolorowych kształtów daję córce wersję łatwiejszą:

ukl01

czyli wyraźne kontrastowe kolory. Jej zadaniem numer 1 jest ułożenie kształtów na kolorowej chmurce. Łatwizna! Teraz etap trudniejszy. Zabieram jej kolorową planszę chmurki a daję konturową z zaznaczonymi polami. Zadaniem dziecka jest odwzorowanie chmurki. O to wcale nie jest takie łatwe 😉 Etap 3 – najtrudniejszy – zabieram poprzednią planszę i daję planszę z samym konturem chmurki. O! To dopiero trudne! 😉

W kolejnym etapie zabieram jej chmurkę z kontrastowymi kolorami i daję tę:

ukl02

No dobra – teraz już wcale nie jest tak łatwo 😉 Wykonujemy ćwiczenie po kolei dokładnie w takiej kolejności jak wyżej: ułożenie kształtów na kolorowej chmurce, odwzorowanie na chmurce z konturami figur i na koniec ułożenie na samym konturze chmurki.

Wydaje się Wam banalne? To zapraszam, wydrukujcie i spróbujcie sami 😉

Podoba Wam się taki typ układanek? Chcielibyście więcej takich o większym i mniejszym stopniu trudności? Dajcie znać w komentarzach!

Pozdrawiam gorąco!

 

 

 

Jeśli uważasz, że to co piszę jest wartościowe, podziel się wpisem ze znajomymi:

 

9 komentarzy

  1. MZ pisze:

    Pewnie, że byśmy chcieli 🙂 Dziękujemy za chmurki :*

  2. Ola pisze:

    Bardzo ciekawa pomoc, dziekuję bardzo i prosze o więcej, jeśli to możliwe. Pozdrawiam 🙂

  3. rene pisze:

    Przydatna pomoc.Gdyby można było ją zmodyfikować i powiększyć chmurkę i automatycznie elementy oraz zmniejszyć ich ilość, można by pracować z młodszymi dziećmi lub wykorzystaćjako pomoc logopedyczna wpisująć sylaby, wyrazy itp. Dziękuję za pomoc.

    • Marzena pisze:

      Dziękuję za komentarz! Każde tego typu wskazówki czego oczekujecie są dla mnie bardzo cenne!
      W następnych układankach uwzględnię Pani sugestie! dziękuję!

  4. Beata pisze:

    świetne i bardzo ładnie wykonane 🙂

    • Marzena pisze:

      Dziękuję 🙂

  5. Ania pisze:

    Dziękuję Pani za wspaniałe pomoce! Przy wycinaniu i układaniu poszczególnych części układanki zauważyłam, że wycięte elementy czerwone odpowiadają elementom zielonym na dużej kolorowej chmurce, a zielone czerwonym. I tutaj mam do Pani pytanie, czy tak miało być? 🙂 Z góry dziękuję Pani za odpowiedź!

    • Marzena pisze:

      Pani Aniu – tak nie miało być 🙁
      Robiłam tę układankę w środku nocy i bylam już taka padnięta, że pomyliłam kolory 🙁
      Dotarły jużdo mnie głosy, ze kolory są na odwrót. Poprawiłabym to – ale skasowałam wszystkie pliki źródlowe i musiałabym malować ją jeszcze raz, a przyznam szczerze, ze nie bardzo mam na to czas. Wraz z jedną mamą któa to zauważyła wpadłyśmy na pomysł, że można się nie przejmować tym, ze się pomyliłam wydrukować2 razy biało czarna z zaznaczonymi elementami i pokolorowac kredkami.
      Moze taki sposob naprawy mojej nie bardzo poprawnej kolorystycznie ukladanki Pani odpowiada?
      Przepraszam, ale naprawde nie mam jak tego poprawic na chwile obecna.

  6. Ania pisze:

    Dziękuję Pani za odpowiedź! Zrobiłam właśnie tak, jak Pani napisała. Blog i pomoce, które Pani udostępnia są świetne i cieszę się, że na niego trafiłam, bo często korzystam w pracy z dziećmi z Pani pomysłów! Życzę wszystkiego dobrego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *