Blog

Nakrywamy do stołu

Już od dawna wdrażamy córkę do odpowiedniego zachowania przy stole i odpowiedniego używania sztućców. Do przedszkola poszła z elementarną wiedzą, że zupę jemy łyżką a drugie danie nożem i widelcem. Jakież było moje zdziwienie, gdy po paru dniach przedszkola zaczęła makaron z zupy wyjadać rękami… Znów musieliśmy wrócić do pracy u podstaw i tłumaczyć, że…
Read more


6

Sekwencje słuchowe

Pomysł na tę „pomoc” znalazłam na którymś z logopedycznych blogów. Postanowiłam spróbować jak to u nas zadziała. Z sekwencjami 3-elementowymi są u nas nadal niejakie problemy, powróciłam więc do prostych sekwencji 2-elementowych. Cały geniusz tej „pomocy” do sekwencji słuchowych tkwi w prostocie. Biała kartka papieru na której rysujemy kwadraty. U nas dwa – bo sekwencje…
Read more


2

Bo nauka to zabawa!

Dziś chciałabym Wam pokazać pomoc do nauki liczenia jaką wykonałam córce. Mam nadzieję, że uda mi się Was zainspirować do zabaw matematycznych z dziećmi 🙂 Na filcu odrysowałam dłonie córeczki i przyszyłam je do grubego filcowego prostokąta – który jest naszą bazą do zabawy. Na końcówki palców przykleiłam rzep samoprzylepny (część z haczykami).  Przygotowałam etykiety…
Read more


13

Kieszonki do wszystkiego

Od paru dni „chodziło” mi po głowie: Co by tu zrobić, aby jeszcze bardziej uprzyjemnić córce naukę czytania? Jak wszyscy wiemy metoda symultaniczno-sekwencyjna wymaga wielkiej różnorodności pomocy do nauki. Myślałam, myślałam aż…wymyśliłam! Dokładniej rzecz ujmując: wczoraj wymyśliłam dziś zrobiłam i już się nawet z córką bawiłyśmy. Jak wiecie u mnie od pomysłu do realizacji jest…
Read more


17

Na wsi – 3 elementowe historyjki obrazkowe

Praca z historyjką obrazkową wspiera rozwój zdolności narracji u dziecka. Pozwala ćwiczyć umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych oraz czasowych. Uczy linearnego uporządkowania sekwencji zdarzeń, dostrzegania relacji pomiędzy nimi i ich  językowego opisu. Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Odpowiadając na…
Read more


8

Jedziemy nad morze

Jakiś czas temu zrobiłam córce pomoc do kategoryzacji – jedziemy nad morze. Zadaniem dziecka jest wybranie etykietki i położenie na właściwej planszy – Co pod wodą a co na plaży? W zestawie są dwie plansze: pod wodą oraz plaża oraz kartka z etykietkami. Bardzo Was przepraszam za ten lakoniczny wpis… Milenka jest chora i tak…
Read more


6

Garść pomysłów na zabawy

Co dwa tygodnie jeżdżę z córą na zajęcia w poradni PP. Fachowo nazywają się: terapia grupowa dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Są to fantastyczne zajęcia na których specjaliści (logopedzi, psycholodzy, pedagodzy) pokazują i uczą rodziców: jak bawić się z dziećmi aby wspomóc ich prawidłowy rozwój. Prawdę mówiąc nie wiem kto te zajęcia lubi bardziej…czy…
Read more


4

Układanka niedźwiedź

Postanowiłam sukcesywnie spełniać Wasze życzenia, które mi przysyłacie – jakich pomocy oczekujecie. I dziś jest ten dzień w którym udało mi się spełnić kolejne życzenie. Jedna z moich znajomych – Maria pisała mi, że jej dziecku bardzo podobała się układanka „chmurka” i prosiłaby o więcej takich…nawet trudniejszych. Spełniam dziś to życzenie Marii i przedstawiam Wam…
Read more


2

Wesołe króliki

Wiem, wiem za oknem nadal zima…ale to nie przeszkadza mi zupełnie w przygotowaniu nowej, już bardzo wiosennej pomocy do wzmacniania głoski „R”. Mam dla Was nowy zestaw „Wesołe króliki” a w środku: Planszę z układanką – puste pola (dziecko układa kartoniki z obrazkami we właściwe miejsce, wymawia słowo):   Planszę z układanką – pola z…
Read more


0