Nasze majowe Montessori część 3
Mamy już drugą cześć maja i nadszedł czas na rozszerzenie tematyki naszego Montessoriańskiego maja. Do tematu kwiatów dołączają motyle.
A oto co przygotowałam Milence:
Na początek karty z gatunkami motyli. Oprócz tego, że będziemy je poznawać na ilustracjach – obrazki zalaminowałam i będziemy brać je na spacery i w podróże i wyszukiwać motyle w naturze – na łąkach i na spacerach w górach.
Przygotowałam jej też układanki. Pracujemy na nich tak: rozkładam przed Milenką parę gatunków motyli, niektóre celowo do góry nogami:
Jej zadaniem jest złożenie motyla, o tak:
Analogicznie postępujemy ze wszystkimi gatunkami:
Przygotowałam jej także memory do ćwiczenia pamięci i spostrzegawczości.
(moje memory możecie kupić w sklepie: „Motyle – pakiet„)
Przygotowałam jej także cykl życia motyla.
Podpisane etykiety do układania w odpowiedniej kolejności oraz elementy:
Kolorowe elementy cyklu życia motyla układamy jeszcze na specjalnej planszy drzewa z gałęzią. Od lewej do prawej poszczególne etapy cyklu życia:
Zarówno planszę do układania jak i elementy przygotowałam także w wersji konturowej, do samodzielnego pokolorowania, wycięcia i przyklejenia na planszy:
O tak:
(cykl życia motyla: etykiety z podpisami, ilustracje kolorowe, konturowe czyli całą prezentowaną przeze mnie całość możecie kupić w moim sklepie: „Motyle – pakiet”)
Na dużej płachcie papieru narysowałam kwiaty z paradygmatami z P. Zadaniem Milenki jest położenie motyla na właściwym kwiatku po przeczytaniu na głos paradygmatu.
Po rozłożeniu wszystkich motylków, trzeba je schować. Tym razem ja mówię na głos którego motyla ma mi podać i chowamy go do pudełka.
Inny sposób zabawy moimi motylkami to: rozkładam przez Milenką parę motylków.
Przygotowałam także specjalną „łąkę” dla motylków 🙂
Zadaniem Milenki jest położenie na łące motyla wg. mojego polecenia np. Daj motyla PO:
(moje motyle możecie kupić w moim sklepie: „Motyle – sylaby”. Jest to 28 plansz z pięknymi dużymi motylami (po 2 na stronie, w sumie 7 różnego rodzaju motyli) z sylabami: PA PO PU PÓ PE PY PI
Każdy rodzaj motyla występuje również z miejscem na wpisanie aktualnie ćwiczonych paradygmatów. )
Jak się jeszcze motylowo bawimy?
Przypominamy sobie samogłoski. Korzystamy z mojej planszy z zestawu „Krysia zbiera robaki” i łapiemy motyle z samogłoskami do słoików. Motyle wzięłam z mojego zestawu „Motyle na łące”
Również na planszy z zestawu „Milenka poskramia robaki” na polecenie rozkładamy samogłoski z motylami z zestawu „Motyle na łące”.
No i trochę motoryki małej. Rozkładamy motyle na łące szczypcami. Plansza i motyle to mój darmowy zestaw: „Motyle na łące”.
Przygotowałam jeszcze plansze do zabaw grafomotorycznych. Zadaniem Milenki jest narysowanie po śladzie motyla i ukończenie rysunku a następnie pokolorowanie go:
Plansz do grafomotoryki w sumie przygotowałam 9 o różnym poziomie trudności. Jednak Milence na razie wydrukowałam tylko poziom pierwszy: czyli narysowanie po śladzie całego skrzydła motyla wraz ze zdobieniami.
W poziomie drugim – dziecko po śladzie dorysowuje pół motyla bez zdobień na skrzydłach. Zdobienia dziecko dorysowuje samo.
W poziomie trzecim – dziecko samodzielnie dorysowuje pół motyla. Na tych planszach nie ma jużnawet kropkowanego zarysu drugiej połówki motyla.
(wszystkie 9 plansz o 3 poziomach trudności wchodzą w skład mojego produktu: „Motyle – pakiet”)
Przy kwiatach przeliczałyśmy realne kwiaty zerwane na spacerze. Teraz jednak nie będziemy łapać i maltretować motyli, więc przygotowałam jej także taką prostą układankę do nauki liczenia
W układance przygotowałam liczenie do 10-ciu. Układanka również znajduje się w „Motyle – pakiet”.
analiza i synteza wzrokowa ćwiczę z KreatywneWrota.pl ćwiczenia funkcji poznawczych ćwiczenia lewopółkulowe ćwiczenia prawopółkulowe edukacja matematyczna edukacja przyrodnicza emocje i relacje czasowe i przestrzenne koncentracja Montessori materiał językowy Montessori materiał kosmiczny Montessori materiał sensoryczny motoryka mała nauka czytania wzrokowe obrazy samogłosek zabawy logopedyczne