#CzasNaPogaduchy odc. 27 – ćwiczenia motoryki małej i zabawy logopedyczne
Co to jest #CzasNaPogaduchy?
#CzasNaPogaduchy
to cykliczne spotkanie w mediach społecznościowych, podczas którego
znajdziesz porcję wiedzy z zakresu terapii dziecka z problemami z
nabywaniem i rozumieniem mowy.
Znajdziesz
tu także sporo motywacji, pomysłów na ćwiczenia terapeutyczne, a także
pogadamy sobie jak mama z mamą przy kawie i ciastku o wszystkim i niczym
– bo nie samą terapią dziecka człowiek żyje.
Czasem się pośmiejemy, czasem poplotkujemy, pogadamy też o wodzie i pogodzie.
Podczas #CzasNaPogaduchy odpowiadam także na Wasze pytania, ale plotę również 3 po 3 co mi ślina na język przyniesie.
Zapraszam Cię serdecznie!
Jeśli masz ochotę być z nami na żywo podczas tych luźnych spotkań – zapraszam Cię w każdy czwartek o godzinie 10:00 na mój profil na Facebook.
Chcę Was motywować, chcę aby na Waszych ustach pojawił się uśmiech, chcę abyście się zrelaksowały i ze zdwojoną siłą ruszyły po spotkaniu do ćwiczeń terapeutycznych z Waszymi pociechami.
27 spotkanie #CzasNaPogaduchy, zostało nagrane 07.02.2019
Dzisiejsze spotkanie jest mocno luzackie a w nim:
✅ Ogłaszam konkurs plastyczny dla dzieci – https://krwr.pl/aj3ko
✅ Informuję o tym, że Wydawnictwo Edukacyjne organizuje Ogólnopolską Konferencję „W świecie elfów. Afazja dziecięca i inne zaburzenia komunikacji. Objawy, diagnoza oraz terapia”, na którą zostałam zaproszona jako prelegentka – bardzo mi miło, dziękuję <3
Plotę jeszcze trochę 3 po 3 z naciskiem na to, że podczas mojej prelekcji należy się spodziewać głównie energetycznego kopniaka, ciągle wracam do tematu obiadu (też jesteście ciekawi co będzie na obiad? ) i proponuję After Party po konferencji. W końcu trzeba się integrować, co nie?
✅ Informuję, o tym że na mojej grupie Kreatywna terapia przez zabawę – grupa Marzeny Fenert rusza wyzwanie #JestemKreatywna, które ma na celu pobudzenie Was do jeszcze większej kreatywności, do pokazania swoich pomysłów, do przełamania się w samej sobie i uwierzenia w siebie, że też potraficie wyczarować świetne pomoce z niczego praktycznie! Do wzajemnego inspirowania się swoimi pomysłami!
Co zyskacie dzięki wyzwaniu?
📌 Mniej śmieci do wyniesienia – nauczycie się przetwarzać „odpady” na wartościowe pomoce.
📌 Pobudzicie swoją kreatywność!
📌 Przekonacie się, że też potraficie!
📌 Zobaczycie co wykonali inni i będziecie mogły stworzyć podobną pomoc dla swojego dziecka.
Z terapeutycznego mięsiwa dzisiaj było:
✅ Nauka zapinania guzików
✅ Tworzenie pomocy online do nauki zapinania guzików
✅ Nauka wiązania butów
✅ Pierwszy na świecie live w którym prowadzący wiązał buty na live 😉 Bo dlaczego by nie?
✅ Jak ćwiczyć z dzieckiem stopniowanie wielkości oraz wzbogacając jego mowę posiadając tylko obrazki?
✅ ćwiczenia artykulacji, pamięci i motoryki dużej przy rymowankach.
Ćwiczenia motoryki małej
Aby wspomóc dziecko w nauce zapinania guzików oraz wiązania butów, musisz proponować dziecku jak najwięcej aktywności związanych z tym tematem.
Proponuj mu także ćwiczenia motoryki małej takie jak przewlekanki, które oczywiście po przewleczeniu sznureczka przez otwory dziecko może wiązać.
Możesz mu stworzyć specjalne pomoce do nauki zapinania guzików: potnij piankę kreatywną na paski. Na jednym końcu przyszyj guzik, na drugim zrób otwór. Tak powstałe paski dziecko może ze sobą spinać tworząc długi łańcuch.
Zabawy logopedyczne – Nauka stopniowania:
Rozrzuć na stole różne ilustracje. Naprzemiennie razem z dzieckiem losujecie po jednym obrazku. Zabawa polega na tym, aby dziecko stopniowało wylosowany obrazek.
Na przykład dziecko wylosowało ilustrację buta i mówi: duży but – mały bucik. Ilustracja chmury: duża chmura – mała chmurka.
Nie zapominaj także o tym aby o danej ilustracji trochę więcej z dzieckiem porozmawiać zadając pytania pomocnicze typu: jakiego koloru jest ta chmurka itp.
Zabawy logopedyczne – Rymowanki
Ręce w górę podnosimy,
Dookoła się kręcimy
Prawą nóżką tupnąć raz
I do tego klask, klask, klask,
Lewą nóżką tupnąć raz,
I do tego klask, klask, klask.
Ręce w górę, ręce w bok,
Mały przysiad potem skok.
Pamiętaj o tym aby tego typu rymowanki mówić i pokazywać z dzieckiem jak najczęściej.
Zapraszam!