Teatrzyk „Merida Waleczna”

Teatrzyk „Merida Waleczna”

Ćwiczę z KreatywneWrota.pl Ćwiczenia prawopółkulowe Nauka czytania Wzrokowe obrazy samogłosek 4

Będziemy się dziś bawić w teatrzyk. W teatrzyku będziemy wystawiać bajkę „Merida Waleczna”. Oglądaliście ją? Cudowna! Milenka nie oglądała i pewnie jeszcze długo jej nie obejrzy, co zupełnie nam nie przeszkadza w zabawie z Meridą.

Przygotowałam córce Meridę, konia, tarczę strzelecką oraz trzech braci Meridy – podobnych do siebie jak dwie krople wody. Wycięłam postacie, zalaminowałam i przykleiłam z tyłu na taśmę samoprzylepną patyczki od szaszłyków.

IMG_3452

 

Teatrzyk prawie gotowy – jeszcze scena!

Rozcięłam na pół wytłoczkę do jajek, wykleiłam w środku resztkami plasteliny które wykopałam w pokoju chłopaków i gotowe!

IMG_3451

 

Teatrzyk jak malowanie! Jak się będziemy bawić? Oczywiście wzmacniając samogłoski – bo jakby inaczej? 😉

Ustawiamy 3 tarcze strzeleckie:

IMG_3455

 

Jako pierwsza jest tarcza U. Musimy poszukać dzielnej Meridy U.

IMG_3457

 

Merida U musi odszukać swojego konika U. Wsiada na konia i galopuje do tarczy U oddać strzał.

IMG_3460

 

Merida Waleczna ma 3 braci, wszyscy są do siebie podobni jak dwie krople wody.

IMG_3465

 

Pomóż Meridzie O znaleźć wszystkich swoich trzech braci.

IMG_3467

 

Merida O, zawołała swoich braci. Jednak to chyba nie są jej bracia O? Przeczytaj jak mają na imię chłopcy którzy przybiegli na wołanie Meridy?

IMG_3470

 

Cały zestaw: Meridę, koniki, tarcze oraz braci możecie kupić w moim sklepiku tutaj: Merida Waleczna – Samogłoski.

Wszystkie samogłoski są napisane czcionką bezszeryfową. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy dlaczego czcionka bezszeryfowa jest tak ważna. Przyjęło jako pewnik: bo Jagoda Cieszyńska tak powiedziała i kropka – tak ma być. Część z Was, wgłębionych w tajniki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej wie dlaczego. Druga część po prostu przyjęła to na wiarę, że tak musi być – i nie zastanawiała się dlaczego?

Dziś chciałabym za Jagodą Cieszyńską w paru słowach wyjaśnić: dlaczego czcionka bezszeryfowa????

Dlatego, że czcionki szeryfowe powodują fiksację wzroku na elementach liter, które nakładają się dziecku na siebie, „pływają”. Zarówno u dzieci zdrowych jak i z niskim poziomem percepcji wzrokowej. Właśnie dlatego używamy czcionki bezszeryfowej – chcemy dzieciom ułatwić naukę czytania,  a nie utrudnić.

To samo ma się do justowania tekstu. W metodzie Jagody Cieszyńskiej nie justujemy. Dlaczego?

Teksty wyjustowane mają nieregularne odległości między wyrazami, więc dzieci z zaburzeniem funkcji linearnych mają problemy z płynnym przechodzeniem od jednego do drugiego słowa.

 

Pozdrawiam Was gorąco!

Jeśli uważasz, że to co piszę jest wartościowe, podziel się wpisem ze znajomymi:

 

4 komentarze

  1. Monika pisze:

    Super!!!

    • Marzena pisze:

      Dziękuję bardzo 🙂

  2. Justyna pisze:

    Wspaniałe i kreatywne rozwiązanie! Świetnym materiałem jest też pakiet z samogłoskami (pająk i pajęczyna, etc.), przed chwilą go wydrukowałam żywiąc cichutką nadzieję, że pojawi się jego kontynuacja z sylabami otwartymi. Rewelacja!

    • Marzena pisze:

      Dziękuję bardzo 🙂
      Mysle ze kolejny pakiecik z sylabami się pojawi za jakiś czas 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *